چشم گفتن به بالاسری از اصل های مهم در بازاریابی شبکه ای است که همیشه تأکید زیادی بر آن میشود، چون بالاسری شما هیچوقت بد شما را نمیخواهد.
اما همیشه اینگونه نیست. باید این موضوع را بدانید که هیچ چیز مطلقا درستی در دنیا وجود ندارد. چیزی که از نظر شما صحیح است حداقل یک نفر در دنیا وجود دارد که آن مسئله در ذهن او اشتباه است.
منظور بنده این نیست که بالاسری شما همیشه حرف نادرستی به شما میزند، اصلا اینطور نیست. اگر بالاسری شما بد شما را بخواهد یعنی بد خود را خواسته است، چون در بازاریابی شبکه ای درآمد تمامی افراد وابسته به یکدیگر است. اما گاهی اوقات بالاسری شما برای درآمد خود بعضی مسائل را نادیده میگیرد که باز هم این تقصیر او نیست، به هر حال او نیز همانند دیگران انسان است و انسان جایز الخطاست.
هر زمانی که در نتورک خود دیدید که شما در حال زیان کردن (نه هزینه کردن) هستید و هر ماه ضرر بیشتری را متحمل میشوید و بالاسری شما هم چنان در حال سود کردن است، باید این را بدانید سازمان در حال اشتباه کردن است و امکان ریزش وجود دارد. حتی تلف کردن زمان نیز جزو ضرر و زیان های نتورک محسوب میشود.
گاهی اوقات بالاسری شما حرفی به شما میزند که برخلاف نظر تمام افراد سازمان شما میباشد. وظیفه شما در اینگونه مواقع این است که به صحبت های افراد سازمان خود گوش دهید تا متوجه شوید مسئله چیست که هیچکدام آن حرف را قبول نمیکنند. اگر صحبت های آنها منطقی بود شما نباید حرف بالاسری خود را گوش دهید، اما نباید مستقیما نشان دهید که به حرف بالاسری خود گوش نکرده اید. این یکی از فن های مدیریتی است.
اگر شما به هر قیمتی به بالاسری خود چشم گفته و گوش های خود را به روی صحبت های تیم ببندید باید انتظار ریزش را در سازمان خود داشته باشید. گاهی اوقات تیم شما راه حل های بهتری نسبت به بالاسری شما به شما ارائه میدهند، چون خودشان در گود هستند و بهتر مسئله را میشناسند و گاهی راه حل های بهتری نیز به ذهنشان میرسد.
این را به یاد داشته باشید که باید سازمان خود را همواره از خود راضی نگه دارید.